[APPLICATION] Programa de Bolsas artísticas - madalenacorreamendes.near

  1. Name & NEAR Account ID:
    Madalena Corrêa Mendes; madalenacorreamendes.near

  2. Nationality: Portuguese;
    Residence: Venice, Italy

  3. Social media handles: Instagram
    @madalenacmendes
    @veniceinabottle

  4. Website/online portfolio: madalenacorreamendes.com

  5. Artist Statement:
    I (want to) sew people together. I (want to) connect, link, bring together. People and places. Me and you. Me and Lisbon. Venice and Lisbon. Lisbon and you. You and Venice. I (want to) create boundless and never-ending patchworks of people, of fabric, of places. I (want to) reveal the world’s inside-out lines: stitched, sutured, nailed, black lines. RED. Red lines inside out. I (want to) tear, break, cut, sew, bind, join, stitch, draw lines. (Re)arrange them, (re)sew them. I (want to) do this with people and with myself. I am constantly seeking and trying to comprehend the (not so) simple task of being. Of being a puzzle piece belonging to a big ensemble that is humanity. What is being and what is living… WITH others. I want to sew with invisible threads that are not cotton or wool threads: they are relationships, visions and experiences. But for now, the cotton and wool threads do the job. And so does (he)ART… it brings people together.

  6. Planned project:
    I want to connect two places: Venice and Lisbon. HOME goes beyond the physical properties of time and space: my HOMES are made out of people. Therefore, I want to connect (my) people. I am creating a cycle of 2 solo exhibitions (one in each city), in which artist and curator have the same role. The exhibitions themselves act as artworks as in both of them I want to create a space within the space: inside, we are not in Lisbon nor in Venice, we are in a common space made out of flesh and bones. This stipend can help me finding a location in Lisbon and creating the structure of the common space. At the end of the exhibitions the artworks could be available at the Incubadora DAO mint and create further partnerships throughout the year.

  7. Samples of the work:
    artworks in the website. Most recent installation: madalena corrêa mendes

_________________________ PT

  1. Nome & carteira NEAR:
    Madalena Corrêa Mendes; madalenacorreamendes.near

  2. Nacionalidade: Portuguesa
    Residência: Veneza, Itália

  3. Contas das redes sociais:
    @madalenacmendes
    @veniceinabottle

  4. Site/portfólio digital: na versão inglesa

  5. Artist Statement:
    Eu quero coser pessoas juntas. Eu quero conectar, ligar, unir. Pessoas e lugares. Eu e tu. Eu e Lisboa. Veneza e Lisboa. Lisboa e tu. Vocês e Veneza. Eu quero criar remendos sem limites e sem fim, de pessoas, de tecido, de lugares. Eu quero revelar as linhas interiores do mundo: costuradas, suturadas, pregadas, linhas negras. VERMELHO. Linhas vermelhas de dentro para fora. Eu quero rasgar, abrir, cortar, coser, amarrar, unir, costurar, desenhar linhas. (Re)arranjá-las, (re)costurá-las. Eu quero fazer isto com as pessoas e comigo mesma. Estou constantemente à procura e a tentar compreender a (não tão) simples tarefa de ser. De ser uma peça de puzzle pertencente a um grande todo que é a humanidade. O que é ser e o que é viver… COM os outros. Quero coser com fios invisíveis que não são fios de algodão ou de lã: são relações, visões e experiências. Mas por agora, os fios de algodão e de lã servem. Assim como a ARTE… aproxima as pessoas.

  6. Sinopse do projecto:
    Quero unir dois lugares: Veneza e Lisboa. CASA vai para além das propriedades físicas do tempo e do espaço: as minhas CASAS são feitas de pessoas. Portanto, quero ligar (as minhas) pessoas. Quero criar um ciclo de 2 exposições individuais (uma em cada cidade), nas quais o artista e o curador têm o mesmo papel. As próprias exposições actuam como obras de arte, pois em ambas quero criar um espaço dentro do espaço: dentro da exposição, não estamos em Lisboa nem em Veneza, estamos num espaço comum feito de carne e osso. Esta bolsa pode ajudar-me a encontrar um local em Lisboa e a criar a estrutura do espaço comum. No final das exposições, as obras de arte poderão estar disponíveis na mint da Incubadora DAO e podem ser criadas outras parcerias ao longo do ano.

  7. Exemplos de trabalhos artísticos:
    obras no site. Instalação mais recente: na versão inglesa

6 Likes

Hi @madalenacorreamendes , how are you?

The Stipends program jury is very glad to let you know that you’ve been selected for the second edition! :star_struck: :star_struck:

Welcome to Incubadora community!

We will let you know very soon when you can ask your first month payout! :smiley:

:yellow_heart:

2 Likes

Olá @madalenacorreamendes tudo bem?

Já podes pedir o payout de 24N na AstroDAO da Incubadora:
https://app.astrodao.com/dao/incubadora.sputnik-dao.near

Caso não tenha carteira/conta, por favor compartilhe o seu e-mail aqui ou envie um email para incubadoradao@gmail.com para marcarmos uma reunião para que possamos explicar o processo.

Desejamos um maravilhoso primeiro mês!

Beijinhos
Juliana

1 Like

Hello @madalenacorreamendes

You can ask the payout of 12N (150 euros with the fluctuation) for the second month of the stipends! I hope you’ll have an incredible year!!

12N
[1 N = 13,57 euros (03.01.2022) ]

Also, I noted that you did not interact with us since the open call and you did not ask for your payout. Are everything ok? Do you need any guidance?

Cheers :orange_heart:

1 Like